Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - admin

Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 11
16
Az eddigi egyhetes, 30 napos és 12 hónapos útmatricadíj mellett bevezették Romániában a 10 napos és a 90 napos úthasználatra jogosító matricákat. Mint ismeretes minden Romániába belépő gépjárműre kötelező kiváltani az útmatricát. A személyautókra vonatkozó új, 10 napos úthasználati díj 4 euróba, míg a 90 napos 13 euróba kerül. Az egyhetes, a 30 napos valamint az 1 évre szóló útmatrica továbbra is érvényben marad, az eddigi 3, 7 illetve 28 eurós díjért. Az összeget euróban szabták meg, de kifizethetőek lejben is. Az útmatricák megvásárolhatók a legtöbb határátkelőhelyen és a benzinkutaknál.

forrás: padis.hu

17
Újdonságok / Re:Frissített oldalak
« Dátum: 2013. július 09. - 19:32:53 »
A tegnapi nap folyamán a csúcsokról szóló oldal egészült ki egy kis áttekintő térképpel, ma pedig befejeződött az online GPS térkép múlt héten megkezdett frissítése. Többnyire már meglévő útvonalak lettek még részletesebbek és pontosabbak, de van újdonság is a térképen (pl. a Nemes-patak völgyének alsó szakasza), több forrás, valamint egy sátorozóhely is Szalanca mellett.

18
Kérdések / Re:Vasút + busz Borsára
« Dátum: 2013. július 08. - 14:20:49 »
Valószínűleg stoppal, de szinte biztos, hogy több fuvarra lesz szükség. Kérdezősködjetek és biztos kerül valamilyen megoldás!

19
Hírek és beszámolók / Re:2013. június 30 - július 3
« Dátum: 2013. július 03. - 22:42:06 »
Ígéretemhez híven ma már nem másztam hegyre, hanem jegyet váltottam a felsővisói erdészeti vasútra (ami mocăniţa néven fut). A Máramarosi-havasok területén található Vasér-völgyi vasút meglátogatása már évek óta tervbe volt véve, most aztán végre meg is valósult. Nem csalódtam: bár bevallottan "turistás" a program, mégis élvezetes és elég profin szervezett az egész. Merem ajánlani vasútrajongóknak és mindenki másnak :)

Ezzel véget ér helyszíni jelentéseim sora, köszönöm a figyelmet és bátorítok mindenkit, hogy jöjjön el és barangolja be a Radnait!

20
Hírek és beszámolók / Re:2013. június 30 - július 3
« Dátum: 2013. július 02. - 22:53:43 »
Ma gyönyörű idő volt, ezt ki is használtam és a reggel adódott sílift lehetőséggel élve spóroltam 500 m felfelé szintet (ez később jól jött). A kedvező fényeket kihasználva rommá fotóztam a környéket, mire felértem a Gargaló-nyeregbe. Itt sajnos ismét terepmotorosok "leptek meg", ezúttal sokkal többen (tízig számoltam őket) és sokkal pofátlanabbak voltak (egészen konkrétan feltúrták magukat a Gargaló tetejére, árkon-bokron - havasszépe inkluzíve - keresztül). Nem tudom, de van ebben az országban több ezer hegy, ahol kevesebb károkozással lehet vagánykodni, miért pont egy védett területen kell (a kérdés költői volt). A sokk után továbbálltam, és a Ló-havas déli oldalában a gerincút jelzését követve a Galac felé vettem az irányt, amit annak rendje és módja szerint megmásztam, majd kicsit eltűnődve a folytatási lehetőségeken, végül a szomszédos Kis-Ányes csúcsát tűztem ki végcélként, amit a gerincútról egy rövid letérővel sikerült is elérnem. Mivel a Juharos felé nem tűnt biztonságosnak a lefele menet (egy szép nagy nyáj volt rajta, kutyákkal meg nem volt kedvem bajuszt akasztani), így - bár karnyújtásnyi közelségben volt az Ányes (Nagy-Tejes) csúcsa, a visszafordulás és a  feljöveteli útvonalon történő visszatérés mellett döntöttem. Ez a Galac újbóli megmászásával járt együtt, s bár gondolkodtam az északi oldalban történő kikerülésen, végül mégis a turistaútvonalhoz ragaszkodtam. Ló-havas "sziklakertjébe" érdemes volt kitérőt tennem, jó kis rododendronos-tavacskás-sziklás kompozíciók kínálták magukat, és az időközben megsokasodott felhők is kegyesek voltak, és pont ezt a részt meghagyták naposnak mikor ott ténykedtem. A Gargaló-nyeregbe érve nem volt más hátra, mint nagy levegőt venni és 1000 m szintet ereszkedni. A lift persze már rég bezárt, így a meredek pályán fájdogáló térddel araszolva értem el Borsafüredet. Mondanom sem kell, nagyon örültem, hogy viszontláttam a Medvét.

Azt hiszem holnap levezetésképpen vasutazok egyet Felsővisón...

21
Hírek és beszámolók / Re:2013. június 30 - július 3
« Dátum: 2013. július 01. - 22:16:26 »
Az útinfó rovatba megírtam tegnap én is, de nem baj ha itt is szerepel :) A maxi-taxi megállót kösz, hogy megemlítetted, nekem most nem jutott eszembe ezzel foglalkozni. Sajnálom, hogy nem volt több szerencsétek az idővel, az ősz stabilabb ilyen szempontból. Nekem egyelőre semmi okom nem lehet a panaszra, igaz hogy többnyire borult volt ma is az ég, de eső egy csepp nem esett.

A mai nap a borsai-hágóból besétáltam az Asztal-rétre, majd fel a Gargaló-nyeregbe és a Gargalóra. Még itt futottam össze egy lengyel csapattal (akik a Gargaló-nyeregig mentek végül), egyébként csak lovakkal, birkákkal és pásztorokkal, no meg 3 pásztorkutyával hozott össze a sors ma. A havasszépe kb. 1500-1600 m alatt már elnyílt, efölött viszont még virít, helyenként nagy foltokban (pl. a Gargaló-nyereg környékén és a Gargaló északnyugati lejtőin, de nem csak ott). Aki nem szeretne lemaradni róla az idén, az iparkodjon!

A főgerinc egyébként egész nap küzdött a felhőkkel, én meg ebből kifolyólag a fotózással. Így egyrészt jól elment az idő, másrészt a csúcsot épp egy komolyabb felhős periódusban értem el. A panorámát nem bántam annyira (korábban már volt szerencsém benne), viszont  egy esetleges vihar kialakulásától tartva lemondtam vérmesebb terveimről (tovább a gerincen, majd a Putredu, azaz Büdös-völgyön le) és visszafordultam. Szerencsére vihar nem következett be, sőt később több helyen ki is tisztult az ég (persze a Gargaló fölött nem).

Ezt az útvonalat ajánlom azoknak, akiknek a táv kisebb probléma, mint a szint, hiszen oda-vissza 20 km-es az egész túra, és meg lehet spórolni kb. 500 métert (marad 700), a kilátás (már ha nincs felhő) pedig az útvonal nagy részén igen szemet gyönyörködtető. Persze "csalni" a sípálya felvonójával is lehet, de azt csak akkor indítják be, ha legalább 10 ember összegyűlt, tehát kicsit lutri.

A mai nap rossz élménye: még felfelé menet a Gargaló-nyeregbe érkezvén bosszankodva vettem tudomásul a Galac felől közeledő 2 terepmotoros zaját... Gondoltam az Ányes-völgy felé távoznak majd a dózerúton, de nem... az Asztal-rét felé mentek a turistaösvényen. No comment...

22
Hírek és beszámolók / 2013. június 30 - július 3
« Dátum: 2013. június 30. - 19:07:33 »
Néhány napra közvetlen helyszíni beszámolókkal jelentkezem. A tegnapi érkezést követően ma bemelegítő napot tartottam.

Elsőként a Negoiescu völgyben szerettem volna felmenni a Puzdra-katlanba. A térképen kék háromszöggel jelölt turistaút azonban a valóságban nem létezik. A főútról való leágazással együtt összesen három (erősen kopott) jelzést láttam az út során, de nem ott, ahol jól jöttek volna. A völgyben tehát egy jelzetlen, itt-ott eltűnő ösvényre számítson, aki nekiindul. A patakon legalább egyszer át kell gázolni (híd nincs, átugrani nem lehet). Egyedül lévén, többszöri zsákutcába futás után egy ponton túl (kb. 1050 méteren) nem volt kedvem a susnyásba vesző ösvényen tovább pionírkodni... Másoknak is azt ajánlom, hogy ha nekivágnak, csapatban tegyék, mert úgy könnyebben értesül mackó úr a közeledtükről, és eltévedni is jobb csapatban, mint magányosan. Mindent egybevetve viszont nem tanácsolom különösebben ezt az útvonalat, inkább a Borsa felől felvezető jelzetlen, de jól járható földutat ajánlom, ami szerepel a gps-térképen) is. Az általam bejárt részt hamarosan feltöltöm ugyanide.

Délután tettem egy kört Borsafüredről a Lóhavasi-vízeséshez és a sífelvonó felső állomásához. A piros háromszög továbbra is prímán járható, a Gonosz-kő sziklái még mindig látványosak, és a vízesésben is van víz. A vízesés és a sípálya közötti dózerúton nincs kék sáv jelzés, de az út egyértelmű. A sípályáról látszik, hogy a főgerinc csúcsain még vannak nagyobb rózsaszín havasszépe foltok, ennek igyekszem még a napokban utánajárni. Visszafelé összefutottam két csoporttal is, akik a felvonó segítségével egyszerűsítették a vízeséshez vezető utat és nagyon meg voltak lepődve, hogy én a völgyben jöttem fel, kérdezték hogy nem veszélyes-e. Hát, remélem holnap nem a Negoiescu-völgybe mennek kirándulni...  :)

23
Autós információk / Re:Útállapot információk
« Dátum: 2013. június 30. - 18:34:33 »
Ami tegnap lemaradt:

Majszín és Borsa belterületén még sok a kátyú, nem ritka az igen mély példány sem, és ugyanez érvényes Borsa és Borsafüred között is. Az út utolsó szakasza tehát figyelmet követel! Remélhetőleg hamarosan ezt a szakaszt is felújítják.

24
Hírek és beszámolók / Re:Vigyázat rododendron virágzás indul!
« Dátum: 2013. június 29. - 21:09:26 »
Május vége óta sokat javult a helyzet az utakon, bővebben az útállapot információk rovatban leírtam a helyzetképet. Nekem amúgy 9 óra a szintidőm a Budapest-Borsafüred reláción, de Mátészalka után nem rohantam különösebben.

25
Autós információk / Re:Útállapot információk
« Dátum: 2013. június 29. - 21:05:47 »
Mai tapasztalataim alapján május vége óta sokat javult a helyzet az utakon:

1) Máramarossziget és Felsővisó között komoly útfelújítást vittek véghez. Végig teljes szélességében leaszfaltozták az utat, viszont Felsőróna és Felsővisó között még van jónéhány híd, amin még dolgoznak, ezeknél értelemszerűen még nincs kész az aszfaltburkolat és esetenként egy sávra szűkül az út vagy rövid terelőúton kell kikerülni az építkezést. Kibírható, és ha továbbra is ilyen ütemben halad a munka, akkor nemsokára ezek az akadályok is megszűnnek. A felfestés viszont még hiányzik, ez este zavaró lehet, figyelembe véve a sokszor igen magas útpadkát.

2) A Huta-hágó Máramaros megyei részén megjavították az évek óta romló kanyarulatok burkolatát, így ez az útvonal is mentesült a komolyabb kátyúktól. Jelenleg a Szatmár megyei rész a hepehupásabb, de bőven megüti egy átlagos budapesti út minőségét, és ráadásul gyérebb a forgalom, mint a Gutin-hágó felé.

26
Hírek és beszámolók / Re:6 nap gerinc(él)túra
« Dátum: 2013. június 27. - 13:24:59 »
Akkor csak nem emlékeztem a Kis/Nagy-Puzdra megnevezésekre. Személy szerint előcsúcsnak hívnám a kicsit.
Öregbérc van a Radnaiban: Vf. Bătrâna
Az a széles traktorút legutóbb 2011-ben még a susnyásba vitt le, a Bukuly-katlan aljába, onnantól hol eltűnő, hol előbukkanó ösvény volt...
Nevek/karakterek: most nem érek rá én sem, de az oldal földrajzinév-szótárában elvileg a csúcsok többsége szerepel
Képek: kösz, majd még jelentkezem ez ügyben, ha odáig jutok. Addig is jó túrázást!

27
Hírek és beszámolók / Re:6 nap gerinc(él)túra
« Dátum: 2013. június 26. - 14:09:37 »
Csak egy elütést vettem észre (Vf. Calii helyett Vf. Clăii). A Puzdra előcsúcsát nem láttam még megnevezve, az Ányes/Nagy-Tejes melletti 1973 m csúcsra viszont olvastam már láttam Kis-Ányes (Anieşul Mic) megnevezést. Illetve még egy javaslat: érdemes lenne a magyar neveket is feltüntetni, ill. a román karaktereket alakhelyesen (innen a honlapról egyszerűen ki tudod másolni őket). Az "Öregbérc a Köves-hágóból" c. képen viszont szerintem a Kisbérc (Muncelul Râios) látható. Amúgy nagyon jók a képeid, lehet hogy majd kunyerálok később, ha a galériafrissítéshez érek :-)

Azt jól vettem ki a beszámolódból, hogy a Rebra-tótól most jelzés (piros) visz le Borsára a Repede völgyben? Csak mert amikor én utoljára jártam arra, jelzés nem volt (ösvény igen, de nem volt egyszerű követni). A Ló-havas (Cailor) csúcsára egyébként fel lehet menni, nincs annyira benőve, és szép virágok és néhány fotogén tócsa tanyázik ott, meg lelátni az északi katlanba is.

28
Hírek és beszámolók / Re:6 nap gerinc(él)túra
« Dátum: 2013. június 26. - 09:02:42 »
Semmi gond, csak furcsállottam. Sejtettem, hogy az Ányes/Nagy-Tejes lesz az, amire gondolsz. Már régóta időszerű lenne erről írnom a honlapon, mert - ahogy te is láttad - a helyzet eléggé kesze-kusza. Eleinte, térkép alapján, én is csak Nagy-Tejesként (ez a román Laptelui Mare fordítása) ismertem, aztán az általad is említett könyvből előjött ez az Aranyosból eredeztetett Ányes név (ami a déli oldalán lévő völgy alapján logikusnak is tűnik). Ennek következtében próbáltam kicsit nyomozni az ügyben: az eredmény az, hogy mindkét név előfordul(t), bár az utóbbi időben inkább a Laptelui Mare gyakoribb. A kettős névadás egyik oka az lehet, hogy a hegy két oldalán élők különböző nevet adtak a hegy(ek)nek.

Én egyelőre párhuzamosan használom a két nevet, de van itt még valami: a Monarchia I. katonai felmérése során készült térkép "Piatra Szeminy" (vagy Szeminij) névvel illeti a csúcsot, amire eddig nem találtam igazolható magyarázatot. Persze ezeket a térképeket óvatosan kell kezelni, mert sok a téves megjelölés rajtuk. Általánosságban pedig azt mondhatjuk, hogy minél jobban beleássa magát az ember az erdélyi hegyek földrajzi neveinek kutatásába, annál nagyobb káosz tárul fel előtte... Ez éppenséggel érdekes is, de némely esetben meg kell elégednünk azzal, hogy nem találunk jól körülhatárolható válaszokat a kérdéseinkre, sőt nem ritkán újabbak és újabbak merülnek fel :-)

A koordinátákat köszi, igyekszem feltenni őket mihelyst befejeztem a retyezat.ro térképének nagygenerálját.

29
Hírek és beszámolók / Re:6 nap gerinc(él)túra
« Dátum: 2013. június 25. - 10:19:12 »
Ez igen! Várjuk a beszámolót :-) Addig is két rövid kérdés:

1) A Negoiasa Mare nevére miket találtál a Nyerges-tetőn kívül?
2) Készült GPS track?

Üdv: Péter

30
Kérdések / Re:Vihar és sátorozóhely
« Dátum: 2013. június 13. - 08:50:35 »
Szia! Kösz az okosítást, és a tanulságos esetet - tényleg nem lehetett jó... :-\

Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 11